Pozycjonowanie organiczne to naturalny sposób na zwiększenie ekspozycji strony Twojej firmy w sieci. W ten sposób możesz za darmo uplasować się na wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania. Trochę inaczej działa reklama google ads, która przyjmując różną formę, od graficznej po tekstową, generuje pogląd na faktyczne zainteresowanie użytkownika. Czym wyróżnia się reklama google ads od pozycjonowania organicznego? Na co warto postawić w realizowaniu strategii firmy? O tym przeczytasz w przygotowanym przez nas mini-artykule.
1.Działania z zakresu pozycjonowania organicznego pomagają osiągnąć profesjonalny wizerunek firmy
Odpowiednia treść na stronie internetowej pomaga wzbudzić autorytet i powoduje, że firma jest odbierana za bardziej profesjonalną niż te, które nie prowadzą bloga na swojej stronie WWW.
Najlepszym sposobem na zbudowanie trwałej relacji z potencjalnymi klientami jest tworzenie różnego rodzaju poradników, które rozwiązują konkretne problemy lub odpowiadają na bezpośrednie zapytania użytkowników. Jeśli przemyślisz całą swoją strategię treści, to możesz stworzyć profesjonalny wizerunek firmy w sieci. Zwiększy to prawdopodobieństwo, że Twoja oferta zostanie zauważona przez innych i dojdzie do konwersji.
2. Pozycjonowanie organiczne witryny zwiększa jej widoczność online
Ten typ wyszukiwania powoduje, że użytkownicy zaczynają zauważać Twoją witrynę i produkty na ich konkretne zapytania wpisane w pasek wyszukiwania. Chodzi o to, że klienci posługują się słowami kluczowymi, na które akurat Ty się pozycjonujesz, dzięki czemu stajesz się widoczny dla nich i może dojść do konwersji.
Pozycjonowanie organiczne pozwala witrynie pojawić się w pierwszej dziesiątce listy rankingowej Google dla wybranych fraz kluczowych.
3. Pozycjonowanie organiczne jest tanie
Działania SEO nie wymagają od Ciebie żadnych kosztów, chyba że zatrudnisz do tego zadania profesjonalną agencję. Dlatego pozycjonowanie organiczne wydaje się bardzo atrakcyjną ofertą. Dodatkowo, jeśli strategia zostanie odpowiednio przemyślana, to skutecznie przyciągniesz nowych klientów do firmy.
4. Reklama Google Ads płacisz za kliknięcia
Właściwie, dlaczego warto zainwestować w działania, którymi wyróżnia się reklama google ads? Odpowiedź brzmi – kliknięcia. Zarządzający witryną internetową nie płaci za wyświetlenia, lecz rzeczywistą aktywność użytkownika w Internecie. Warto więc przeznaczyć część budżetu na prowadzenie kampanii reklamowej.
5. Szybkie wyróżnienie się w rankingu – potencjał Google Ads
Ale to nie jedyna zaleta, która kryje się za hasłem reklama google ads. Przy poprawnej konfiguracji dostarcza profitów w postaci możliwości pomiaru konwersji czy dokładnego dopasowania się do profilu użytkownika.
Istnieją różne rodzaje reklam, które są ściśle związane z miejscem i wyznaczonymi odbiorcami. Mogą pojawiać się w aplikacjach, poprzez pocztę Gmail czy na witrynach partnerskich Google.
Płatne rozwiązania vs darmowe
Tak naprawdę, tradycyjne pozycjonowanie to podstawa funkcjonowania każdego, dobrze prosperującego przedsiębiorstwa. Mimo że wymaga cierpliwości od wdrażającego zmiany, może przynieść zadowalające rezultaty w dłuższej perspektywie czasu. Reklama google ads może stać się ciekawym uzupełnieniem dla pozycjonowania organicznego. Nie zwlekaj, działaj już teraz!