Od niedawna nasze studio reklamy zaczęło świadczyć swoim Klientom usługę wykonywania wydruków wielkoformatowych z wykorzystaniem metody UV. Jest to jedna z najnowszych technologii stosowanych w produkcji materiałów promocyjnych, która dotarła już do Ząbek ;).
Druk UV jest metodą cyfrowego druku wielkoformatowego, zdecydowanie podobnego do metody solwentowej. Posiada jednak kilka istotnych zalet, lecz także również wady. Nic nie jest niestety idealne…

Zalety druku wykonywanego metodą UV:

  • brak wydzielania lotnych rozpuszczalników organicznych (VOC) – stąd minimalne zagrożenie zarówno dla operatora maszyny jak i dla osób przebywających w pomieszczeniach zamkniętych w pobliżu wydruków
  • barwniki (tusze) utrwalane zaraz po naniesieniu na podłoże przy pomocy lamp UV – gotowe użytki są praktycznie od razu do wykorzystania (nie muszą długotrwale schnąć i sezonować)
  • druk w formie bezpośredniej – może być nanoszony na prawie każde płaskie podłoże bez udziału folii reklamowych (udaje się zadrukowywać np. szkło, sklejkę, blachę powlekaną, płyty kompozytowe, tworzywa sztuczne takie jak plexi czy pvc – możemy więc wykonać grafikę bezpośrednio na płycie przeznaczonej na czoło kasetonu reklamowego)
  • brak konieczności wykonywania przygotowalni – możliwy druk niskonakładowy i jego personalizacja
  • możliwość uzyskania dużo bardziej intensywnej kolorystyki oraz grubszej warstwy naniesionej farby dzięki jej momentalnemu utwardzeniu lampami
  • dużo lepsza jakość uzyskiwana identyczną rozdzielczością w porównaniu z drukiem solwentowym (farba nie rozlewa się po podłożu podczas schnięcia)
  • doskonała powtarzalność jakości druku podczas całego procesu jego wykonywania (głowice maszyn nie zasychają pod wpływem barwnika – stąd też brak ich przytykania oraz "paskowania"
  • doskonała odporność na zewnętrzne warunki atmosferyczne – w tym przede wszystkim na promieniowanie UV i wilgoć
  • możliwość wykorzystania w druku koloru białego – zarówno jako kolor występujący w projekcie graficznym, jak również jako poddruk "gruntujący" pod inne kolory.

Zasadnicze wady druku wykonanego metodą UV:

  • mniejsza odporność na uszkodzenia mechaniczne niż w przypadku druku solwentowego (barwnik nie "wżera" się tak w podłoże poprzez brak rozpuszczalników)
  • mniejsza odporność na rozciąganie w przypadku zastosowania na foliach reklamowych – na czasy dzisiejsze w grę nie wchodzi raczej zastosowanie tej metody do wykonywania użytków na folii wylewanej do aplikacji na głębokie przetłoczenia (np. w przypadku oklejania samochodów) – tu w dalszym ciągu sprawdza się lepiej solwent.

Jak widać zalety tej metody zdecydowanie przeważają, pozwalając poszerzyć nam zakres wykonywanych dla Państwa usług – np. o wielokolorowe naklejki na przezroczystym tle (bez potrzeby wykorzystywania sitodruku). Zachęcamy do składania zapytań.