Do niedawna praktycznie jedynymi popularnymi i ekonomicznie uzasadnionymi metodami wykonywania nadruków reklamowych na przedmiotach były sitodruk (nadruki na odzieży, tekstyliach, przedmiotach płaskich i obłych) oraz tampodruk (nadruki na gadżetach reklamowych oraz powierzchniach nieregularnych).Obecnie jednak – wraz z rozwojem technologii (w tym głównie cyfrowych) – stosowanych jest wiele nowych metod znakowania odzieży reklamowej i użytkowej (np. kombinezonów roboczych i kamizelek odblaskowych) oraz przedmiotów. Pozwoliły one skutecznie ominąć dotychczasowe ograniczenia technologiczne. Dzięki temu możliwym i w miarę opłacalnym stało się wykonanie nawet niewielkich partii artykułów promocyjnych lub znakowań – czasem już od 1 sztuki.

Do aktualnie najczęściej stosowanych technik drukarskich należą między innymi:

  • sitodruk – polegający na przeciskaniu farby przez oczka nylonowej siatki (powleczonej światłoczułą emulsją) tworzącej matrycę; sitodruk płaski możliwy jest praktycznie na każdym nośniku – tekstyliach, tworzywach sztucznych, płytach szklanych, drewnie czy papierze; sitodruk „na okrągło” wykonywany jest na powierzchniach owalnych lub okrągłych – takich jak kubki, szklanki, butelki
  • tampodruk – technika druku pośredniego, w którym farba przenoszona jest na przedmiot przy pomocy elastycznego silikonowego tamponu; możliwy jest na powierzchniach płaskich, wypukłych, wklęsłych, nieregularnych i na całym spektrum nośników; najczęściej stosowany do nadruków na długopisach reklamowych, zapalniczkach, brelokach
  • termotransfer – stosowany niskonakładowo na tkaninach, koszulkach, czapkach, artykułach biurowych, puzzlach; najczęściej kolorowy druk wykonany metodą offsetową, sitodrukową lub cyfrową na dedykowanym papierze transferowym  przenoszony jest przy pomocy prasy termicznej na podłoże; stosowane są również transfery z użyciem folii flex lub flock, posiadających warstwę klejową, ciętych ploterowo i wgrzewanych bezpośrednio w tkaninę (T-shirty, bluzy, czapki, parasole itp)
  • sublimacja – przenoszenie pełnokolorowych wydruków przy użyciu specjalnego papieru transferowego na tkaniny zawierające poliester lub podłoża twarde pokryte poliestrowym podkładem
  • druk cyfrowy – nadruk dedykowanymi tuszami bezpośrednio na przedmiocie przy użyciu specjalistycznych drukarek – stosowany np. do znakowania artykułów biurowych, długopisów reklamowych, zapalniczek

Gadżety reklamowe znakowane są również metodami pozadrukarskimi, takimi jak:

  • hot stamping – tłoczenie na gorąco (np. w skórze) z wykorzystaniem metalowego stempla
  • haft komputerowy – technika zdobienia tekstyliów przy pomocy hafciarki sterowanej komputerowo
  • doming – nanoszenie na przedmiot wypukłej nalepki wykonanej z żywicy epoksydowej
  • grawerowanie mechaniczne – wykonywane frezem grawerki komputerowej na tworzywach sztucznych, laminatach oraz miękkich metalach
  • grawerowanie laserowe – znakowanie przy pomocy wiązki laserowej szkła, metali, tworzyw sztucznych, skóry czy drewna.

Techniką sublimacji można wykonać dowolny nadruk na przykład na podkładce pod mysz komputerową…

Sublimacyjny nadruk na podkładce pod mysz

Techniką termotransferu można wykonać nawet bardzo precyzyjne nadruki
i znakowania – na fotografii nadruk na czapce baseballowej

Termotransferowy nadruk na czapce